M12, E13, G11: ; Grammar: Indirect speech – questions – presentation and practice



Indirect speech – questions 



Pitanja u indirektom govoru

 Primer 1
Direct speech –   ‘’ Do you work? ‘’                         –         ,,Da li radiš?’’
Indirect speech – She asked me if I worked.        –            Pitala me je da li radim.
Primer 2
Direct speech – ’’Where do you work?’’                        – ,, Gde radiš?’’
Indirect speech- She asked me where I worked.        – Pitala me je gde radim.
Kada govorimo o pitanjima u indirektnom govoru, treba razlikovati dva tipa pitanja: bez upitne reći ( Primer 1.)  i sa upitom reči (Primer 2.).
U oba tipa poštujemo i pratimo obrazac opšteg vraćanja vremena unazad. (Tabela 1.) Ono što se razlikuje je činjenica da ne postavljamo pitanje u indirektnom govoru, pošto nam rečenica već počine upitnim glagolom, npr. She asked me, she wanted to know… ). Umesto da postavlljamo pitanje, treba da napravimo potvrdnu rečenicu.
To znači da ako imamo direktno pitanje
  • ,,Do you speak English?”
Nećemo reći – She asked me did you speak English,
već
  • She asked me if I spoke English.
Sada se verovatno pitate zašto se pojavljuje IF kada ga nije bilo u direktnoj rečenici.
If  se upotrebljava u slučajevima kada nema upitne reči, pa moramo da povežemo prvi i drugi deo indirektne rečenice sa da li, tj. sa if ili whether.
 Direktno pitanje
”Do you use social networks?”
Indirektno pitanje bi bilo
She asked me if I used social networks.
IF ili Whether?
Dakle,  načelno možete koristiti ili IF ili Whether, oba znače da li. Međutim, postoji izvesna razlika.
  • Ako imamo samo jednu opciju, jedan uslov koji treba ispuniti, koristimo if.
Primer:
They asked me if I had a sister.
  • Ako imamo dve ili više mogućnosti, pravilnije je upotrebiti whether.
Primer:
They asked me whether I had a sister or a brother.
Obično se whether meša sa weather ( vreme) na šta treba obratiti pažnju.

Pitanja sa upitnom reči

Kod pitanja sa upitnom reči i dalje se držimo vraćanja jednog vremena unazad (Tabela 1.), menjamo vremenske odrednice ( Tabela 2.), lične zamenice i koristimo upitnu reč iz direktnog pitanja, što znači da nam ne treba if/ whether.
Primer :
Direct speech- ”Where are you going tomorrow?’
Indirect speech- She aked me where I was going the following day.
Pošto ne pravimo  pitanje, nećemo stavljati znak pitanja.
Homework:
G11 na strani 124 PRACTICE 1 Report these questions
M12,E13 strana 125, 2 Change the following into reported speech. Look at the example first. 

Comments

Popular posts from this blog

E13, M12, Г11 Vocabulary: Phrasal verbs with go Compound nouns- practice